Naše ciele:
- Podporujeme prirodzený proces osamostatňovania sa dieťaťa prechodom z rodinného prostredia do inštitucionálneho systému vzdelávania v duchu rešpektovania väzby medzi matkou a dieťaťom podľa Johna Bowlbyho
- Rozvíjame a vhodne dopĺňame talenty a schopnosti, ktoré dieťa prirodzene dostalo vo svojej individuálnej výbave a v rodinnom prostredí
- Rozvíjame schopnosť podeliť sa o svoje talenty a danosti s kolektívom a tým sa naučiť vnímať rozdielnosť ako priestor pre štedrosť
- Pripravujeme dieťa na budúcu školskú dochádzku tak, aby bolo tvorivým a hodnotným prínosom pre každé prostredie, do ktorého príde
- Sledujeme individuálny rozvoj dieťaťa a zaznamenávame jeho dozrievanie
- Odovzdávame hodnoty ľudskosti, vzájomnej lásky k blížnemu, nezištnej pomoci, ochote.
- Vedieme deti k uvedomemiu, že každá maličkosť, ktorú v živote urobia, vie prispieť k spoločnému dobru
Obsah vzdelávania:
- vyučujeme nemecký jazyk hravou formou, po súhlase rodičov
- dbáme o ekologický rozmer výučby v duchu encykliky Pápeža Františka Laudato si
- u najmenších detí sledujeme úspešné dosiahnutie samoobslužných činností ako je obliekanie, jedenie, hygiena
- rozvíjame rečové schopnosti detí, vedenie rozhovoru, komunikovanie
- rozvíjame porozumenie hovorenému, čítanému slovu, prerozprávanie príbehov
- podporujeme rozvoj výtvarného prejavu dieťaťa, sledujeme individuálne pokroky
- cvičíme správny úchop pera, pripravujeme sa na školskú dochádzku
- podporujeme vzťah k hudbe a umeniu, rozvíjame hudobné schopnosti
- učíme sa základy jednoduchej matematiky, geometrie
- rozvíjame logické myslenie hrou a edukačnými hračkami a cvičeniami
- pracujeme s informáciami, učíme sa triediť čo sme kde videli, počuli
- spoznávame prírodu a reálie z okolia, najmä na edukačných prechádzkach
- spoznávame prirodzený kolobeh dňa, týždňa, roka, ročné obdobia, sviatky, katolícke sviatky
- učíme sa dopravnej výchove, a praktizujeme na každodennej prechádzke
- spoznávame medziľudské vzťahy, učíme sa etikete, ohľaduplnosti
- pracujeme s emóciami, učíme sa podeliť, požičať si hračky, spracovávať hnev, smútok, radosť
- rozvíjame priestorové a technické zručnosti aj stavebnicou Tehličky pre detičky
- rozvíjame pohybové schopnosti cvičením, balansovaním, trénujeme zdravé nôžky
- v exteriéri rozvíjame aj spoločnú hru, futbal, basketbal
a mnoho mnoho ďalšieho
Spôsob fungovania škôlky
– deti sa vzdelávajú v prítomnosti dvoch pedagógov
– k deťom máme individuálny prístup podľa ich potrieb a schopností
– aplikujeme princípy rešpektujúcej výchovy
– dbáme na vytváranie zdravých vzťahov medzi deťmi rešpektujúc ich prirodzený vývin
– pravidelne komunikujeme s rodičmi o aktuálnych potrebách ich dieťaťa
– budujeme komunitu rodín aj organizovaním externých podujatí (Akadémia rodiny)
– podporujeme aktivity rodičov smerujúcich k rozvoju škôlky, vzťahov a komunity rodín
Harmonogram dňa
7:00 – 8:00 Ranné privítanie každého dieťaťa, ranný hrový rituál, voľná neštruktúrovaná činnosť podľa voľby detí, pohybové a relaxačné cvičenia, osobná hygiena
8:00 – 9:30 ranné zdieľanie, spoločná modlitba, pohybové cvičenia, edukačné aktivity podľa školského vzdelávacieho programu
9:30 – 09:45 desiata
09:45- 11:45 edukačná prechádzka a pobyt vonku
12:00-12:30 obed
12:30-14:15 osobná hygiena, príprava na odpočinok, spinkanie
14:30-14:50 olovrant
15:00 -17:00 krúžky, aktivity podľa školského vzdelávacieho programu, pobyt vonku
Chceme sa stále len modliť? Nie, deti sa budú najmä hravou formou vzdelávať
– vieru odovzdávame prirodzeným spôsobom. V našom kolektíve privítame aj deti z neveriacich rodín, ktoré chcú rešpektovať tento rozmer našej škôlky.
– na sväté omše chodíme do Pápežských misijných diel vedľa našej škôlky alebo do Modrého kostolíka
– realizujeme edukáciu dramatikou, najmä zo strany profesionálnych hercov
– realizujeme ďalšie aktivity podľa aktuálnej ponuky (filharmónia pre deti, záchranári v škôlke, návšteva hasičskej stanice, krúžky angličtiny a logopédie, deň rodiny a deň detí, plávanie atď.)