fbpx

Naše ciele

  1. Podporujeme prirodzený proces osamostatňovania sa dieťaťa prechodom z rodinného prostredia do inštitucionálneho systému vzdelávania v duchu rešpektovania väzby medzi matkou a dieťaťom podľa Johna Bowlbyho
  2. Rozvíjame a vhodne dopĺňame talenty a schopnosti, ktoré dieťa prirodzene dostalo vo svojej individuálnej výbave a v rodinnom prostredí
  3. Rozvíjame schopnosť podeliť sa o svoje talenty a danosti s kolektívom a tým sa naučiť vnímať rozdielnosť ako priestor pre štedrosť
  4. Pripravujeme dieťa na budúcu školskú dochádzku tak, aby bolo tvorivým a hodnotným prínosom pre každé prostredie, do ktorého príde
  5. Sledujeme individuálny rozvoj dieťaťa a zaznamenávame jeho dozrievanie
  6. Odovzdávame hodnoty ľudskosti, vzájomnej lásky k blížnemu, nezištnej pomoci, ochote.
  7. Vedieme deti k uvedomemiu, že každá maličkosť, ktorú v živote urobia, vie prispieť k spoločnému dobru

Obsah vzdelávania:

 

  • vyučujeme anglický jazyk hravou formou, po súhlase rodičov
  • dbáme o ekologický rozmer výučby v duchu encykliky Pápeža Františka Laudato si
  • u najmenších detí sledujeme úspešné dosiahnutie samoobslužných činností ako je obliekanie, jedenie, hygiena
  • rozvíjame rečové schopnosti detí, vedenie rozhovoru, komunikovanie
  • rozvíjame porozumenie hovorenému, čítanému slovu, prerozprávanie príbehov
  • podporujeme rozvoj výtvarného prejavu dieťaťa, sledujeme individuálne pokroky
  • cvičíme správny úchop pera, pripravujeme sa na školskú dochádzku
  • podporujeme vzťah k hudbe a umeniu, rozvíjame hudobné schopnosti
  • učíme sa základy jednoduchej matematiky, geometrie
  • rozvíjame logické myslenie hrou a edukačnými hračkami a cvičeniami
  • pracujeme s informáciami, učíme sa triediť čo sme kde videli, počuli
  • spoznávame prírodu a reálie z okolia, najmä na edukačných prechádzkach
  • spoznávame prirodzený kolobeh dňa, týždňa, roka, ročné obdobia, sviatky, katolícke sviatky
  • učíme sa dopravnej výchove, a praktizujeme na každodennej prechádzke
  • spoznávame medziľudské vzťahy, učíme sa etikete, ohľaduplnosti
  • pracujeme s emóciami, učíme sa podeliť, požičať si hračky, spracovávať hnev, smútok, radosť
  • rozvíjame priestorové a technické zručnosti aj stavebnicou Tehličky pre detičky
  • rozvíjame pohybové schopnosti cvičením, balansovaním, trénujeme zdravé nôžky
  • v exteriéri rozvíjame aj spoločnú hru, futbal, basketbal a mnoho mnoho ďalšieho

Spôsob fungovania škôlky

  • deti sa vzdelávajú v prítomnosti dvoch pedagógov
  • k deťom máme individuálny prístup podľa ich potrieb a schopností
  • aplikujeme princípy rešpektujúcej výchovy
  • dbáme na vytváranie zdravých vzťahov medzi deťmi rešpektujúc ich prirodzený vývin
  • pravidelne komunikujeme s rodičmi o aktuálnych potrebách ich dieťaťa
  • budujeme komunitu rodín aj organizovaním externých podujatí (Akadémia rodiny)
  • podporujeme aktivity rodičov smerujúcich k rozvoju škôlky, vzťahov a komunity rodín

Harmonogram dňa

7:00 – 8:00 Ranné privítanie každého dieťaťa, ranný hrový rituál, voľná neštruktúrovaná činnosť podľa voľby detí, pohybové a relaxačné cvičenia, osobná hygiena

8:00 – 9:30 ranné zdieľanie, spoločná modlitba, pohybové cvičenia, edukačné aktivity podľa školského vzdelávacieho programu

9:30 – 09:45 desiata

09:45- 11:45 edukačná prechádzka a pobyt vonku

12:00-12:30 obed

12:30-14:15 osobná hygiena, príprava na odpočinok, spinkanie

14:30-14:50 olovrant

15:00 -17:00 krúžky, aktivity podľa školského vzdelávacieho programu, pobyt vonku

  • vieru odovzdávame prirodzeným spôsobom. V našom kolektíve privítame aj deti z neveriacich rodín, ktoré chcú rešpektovať tento rozmer našej škôlky.
  • na sväté omše chodíme do Pápežských misijných diel vedľa našej škôlky alebo do Modrého kostolíka
  • realizujeme edukáciu dramatikou, najmä zo strany profesionálnych hercov
  • realizujeme ďalšie aktivity podľa aktuálnej ponuky (filharmónia pre deti, záchranári v škôlke, návšteva hasičskej stanice, krúžky angličtiny a logopédie, deň rodiny a deň detí, plávanie atď.